1. ročník / 2. polrok
RUNY
Dobrý deň, vítam Vás na hodine, kde sa naučíme čítať zo Severského runového písma. * Podišla k dverám a prepočítala si všetkých žiakov, či nikto nechýba. Zdala sa byť unavená, alebo unudená. Nikto nevie čítať v jej myšlienkach. Dnes bola pekne oblečená . Úhľadná , navoňaná . Začala sa prechádzať po triede. * Žiaci zoberte si pergamen a zaznamenajte si, všetko, aby sme sa mohli pohnúť ďalej a rozpoznávať jednotlivé RUNY. * šibla prútikom na tabuľu, kde sa objavilo množstvo písmen, z ktorých sa dala vyčítať história . * Vidíme, že Runy pochádzajú zo Severskej oblasti Európy, ktorú obývali Vikingovia. Bol to kmeň , ktorý bol v kontakte s tajomnými silami. Otec boha THORA ODIN bol stvoriteľom rún. Runám sa pripisuje magická čarodejnícka moc. * Sadla si na stoličku, vytiahla si zrkadielko a upravila si svoje nádherné hnedé vlasy, pokiaľ si študenti opisovali poznámky.
Pristúpime k jednotlivým Runám .
PERTHO Prestaňte sa zaoberať minulosťou , pretože si môžete pokaziť prítomnosť.
Berkana Je potrebné sa zbaviť predsudkov, mali by ste zmeniť, doterajšiu činnosť, ktorej sa teraz venujete. V budúcnosti by Vás mohla ubíjať a nevplývalo by to na Vás dobre.
Mannaz Je potrebné prestať hľadať chyby v druhých, lebo chyby sú vo Vás.
Othila Stojíte na križovatke a musíte sa rozhodnúť, ktorou cestou sa máte vydať.
Algiz Musíte sa naučiť ovládať svoje emócie, iba tak dosiahnete úspech.
Thurisaz Nie je čas začať niečo nové, kvôli Vášmu agresívnemu chovaniu
Je čas pristúpiť k úlohám . * povedala rázne. *
Domáca úloha
K týmto 6 runám nájdite na internete ich podobu a pošlite mi ju
1. Chcela by som vedieť, kto stvoril RUNY a odkiaľ pochádzajú
Skúste nájsť, čo znamenajú runy
JERA, URUZ a SOWELU